سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رمضان وقرآن

نقد فیلم 2012در طرح ضیافت اندیشه

اهمیت رسانه و بویژه سینما در جهان آنقدر زیاد است که سردمداران صهیونیسم را از سال‌ها پیش بر آن داشت تا با سرمایه‌گذاری هنگفت، قلب سینمای جهان یعنی هالیوود را تصاحب کنند. هم‌اکنون حدود 90 درصد از هالیوود در اختیار یهودیان است(1)؛ بنابراین تهیه‌کنندگان، نویسندگان و کارگردانان صهیونیسم با تسلطی که بر کل هالیوود دارند، به طور دقیق نظارت دارند تا چیزی بر خلاف میل آن جریان فکری ـ سیاسی تمامیت‌خواه تهیه و تولید نشود.
از مقوله‌های بسیار مهم و حیاتی که همواره صهیونیست‌ها تلاش کرده‌اند تا به بهترین نحو، آن را وارد مقوله سینما کنند، موضوع آخرالزمان است. بر پایه تعالیم اسلامی که در فرهنگ مهدویت متجلی می‌شود، زمانی ـ که هیچ کس از آن آگاهی ندارد ـ مهدی (عج) فرزند امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان ـ که در غیبت به سر می‌برد ـ ظهور می‌کند و پس از جنگ‌های طولانی با سردمداران زر و زور و نفاق، سرانجام جهان را در گستره عدل خود درنوردیده و حکومت صالحان را عملی می‌کند.

خلاصه داستان فیلم

یک محقق در سال 2009 متوجه ارتعاشاتی در سطح زمین می‌شود که می‌تواند برای زمین خطرناک باشد. او موضوع را با «آدریان» زمین‌شناس آمریکایی در میان می‌گذارد. بر پایه گزارش «آدریان، وضعیت نگران کننده است و اگر اوضاع همین‌طور پیش رود، احتمال می‌رود که پس از فوران آتش فشان‌ها و زازله‌های مهیبی در سال 2012، کل زمین به زیر آب رود. فورا جلسه بیست تشکیل می‌شود و مققر می‌شود تا 400 هزار نفر از برگزیدگان جهان همراه یک زوج از هر حیوان و آثار برجسته هنری، در یک سفینه (کشتی مسقف) گنجانده شوند. این کشتی در کوهستان‌های مرتفع چین بنا نهاده می‌شود تا از هرگونه گزندی در امان باشد. بالاخره روز موعود فرامی‌رسد و زمین پس از تحمل بلایای هولناک، در 21 دسامبر 2012 تماما به زیر آب فرو می‌رود.

اما محور اصلی داستان، یک نویسنده معمولی آمریکایی به نام «جکسون» است. او همچنین راننده یک سرمایه‌دار روسی به نام «کارپف» است. جکسون پس تحمل مرارت‌های فراوان به طرز خارق‌العاده‌ای خانواده خود را به آن کشتی می‌رساند تا نجات دهد، اما آنها در بخش چرخ دنده‌های لولای دریچه کشتی گیر می‌کنند. حالاهمه جا را آب فراگرفته و پیش از بسته شدن آن، دریچه کشتی با مشکل آب گرفتگی روبه‌رو شده است. در شرایطی غیرقابل باور، نجات آن 400هزار نفر برگزیده بر عهده جکسون و پسرش «نوح» قرار می‌گیرد و آنها هستند که نوع بشر را نجات می‌دهند و با کمک آنها، انسان می‌تواند حیات دوباره خود را از سر بگیرد. حالا 27 روز گذشته و همه انسان‌ها که خود را مدیون «جکسون» و «نوح» می‌دانند، در عرشه کشتی در نزدیکی قاره جدید آفریقا ایستاده‌اند و آفتاب را تماشا می‌کنند.
 

تحلیل محتوای فیلم

- نگاه حساب شده فیلم به ادیان

- توجه خاص فیلم به مقوله بود

- دقت در انتخاب نام‌ها


- شخصیت‌پردازی خاص

ویژگی‌های منجی بر پایه تعالیم یهود (صهیونیسم)


توهم فرار از روز قیامت

 


ارسال شده در توسط سیندرلا